V košíku nie sú žiadne položky.

  • L-karnitín / 90 kps Roll over image to zoom in

Kompava - L-karnitín / 90 kps - dôležitý pri oxidácii a v spaľovaní tukov v organizme CHUDNUTIE

Napíše recenziu k tomuto produktu ako prvý

Bez DPH: 16,27 € S DPH: 19,53 €

Dostupnosť: Skladom

Rýchly prehľad

L-karnitín hrá dôležitú úlohu v oxidácii a v spaľovaní tukov v organizme a ich premene na energiu. 

 

L-karnitín / 90 kps.

 

Karnitín je látka, ktorú si organizmus dokáže z časti sám vyrobiť a z časti ju musíme prijímať potravou. Hlavný význam karnitínu spočíva v sprostredkovaní dodávky energie kostrovým svalom. Jedna kapsula obsahuje 500 mg L-karnitín tartarátu, ktorý je lepšie využiteľný ako iné formy L-karnitínu.

Zdrojom karnitínu je predovšetkým mäso a mliečne výrobky. Karnitín sa však tvorí aj endogénnou produkciou. Ľudský organizmus  produkuje  karnitín z esenciálnych aminokyselín metionínu a lyzínu. Jeho syntéza prebieha v pečeni a v obličkách, kde je jeho obsah približne 1,6% z celkového obsahu v organizme. Približnhe 98% karnitínu sa nachádza v kostrovom a srdcovom svale. L-karnitín hrá dôležitú úlohu v oxidácii a v spaľovaní tukov v organizme a ich premene na energiu. 

L-karnitín je vhodný:

  • pre športovcov 
  • pre seniorov

L-karnitín obsahuje:

L-karnitín tartrát, živočíšna želatína, farbivo: oxid titáničitý.

Nutričná hodnota100 g1 kps 
L-karnitín tartrát  83,330 g   500 mg

Upozornenie:

Nevhodné pre deti do 8 rokov, tehotné a dojčiace ženy. Skladujte v suchom prostredí, v dobre uzatvorenom obale pri teplote od 10˚C do 25˚C, mimo dosahu malých detí. Nevystavujte priamemu slnečnému svetlu.  Neobsahuje konzervačné látky ani syntetické farbivá. Ustanovená odporúčaná denná dávka sa nesmie presiahnuť. Nepoužívajte ako náhradu pestrej a vyváženej stravy.

 

Rozhodnutie ÚVZSR BPOVO/1649/2005/Kr

No doping – výrobok neobsahuje žiadnu látku zo Zoznamu zakázaných látok Svetového Antidopingového kódexu. Výrobok neobsahuje konzervačné látky, ani geneticky modifikované suroviny.

 

Odporúčané dávkovanie:

  • 1-3 kps denne
  • Najvyššia účinnosť je 2 až 6 hodín po požití, preto sa odporúča užívať najneskôr 2 hodiny pred tréningom.
  • Neodporúča sa užívať pred spaním.

 

Zoznam zdravotných tvrdení, ktoré možno uvádzať na potravinách podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1924/2006 z 20. decembra 2006 o výživových a zdravotných tvrdeniach o potravinách

 

Výživový doplnok na chudnutie Karnitín je prírodná aminokyselina na chudnutie (živina), ktorej hlavný význam spočíva v transporte mastných kyselín (tukov) do miest, kde sa môžu účinne spaľovať (mitochondrie) - funguje teda ako efektívny spaľovač tukov.

Mitochondrie sú energetické centrá bunky, v ktorých vzniká energia pre svalovú prácu(kontrakciu). Čím väčšie množstvo tukov sa dostáva do mitochondrie, tým väčšie množstvo energie sa v nej vyprodukuje. A práve aminokyselina karnitín podporuje transport tukov do mitochondrií, kde sa účinne spaľujú. Jednoducho povedané, karnitín je lopatou, pomocou ktorej organizmus prikladá palivo (tuk) do kotla (mitochondrie). Pri nedostatku karnitínu sa tuky nespaľujú a poškodzujú svojou prítomnosťou bunku. 

 

Obr.1: Transport vyššej karboxylovej kyseliny do mitochondrie

Tuky prijaté z potravy sa v organizme štiepia účinkom tráviacich enzýmov na vyššie karboxylové kyseliny a glycerol. Tie sú krvou transportované do pečene. Vyššie karboxylové kyseliny (VKK) sa z pečene dostávajú do mitochondrie. Mitochondria je zložená z dvoch membrán. Vonkajšia membrána je priepustná pre viaceré zlúčeniny, zatiaľ čo vnútorná len pre niektoré. Aby mohla VKK vstúpiť do mitochondrie, je potrebné, aby došlo k jej aktivácií (VKK+HS-CoA=acyl-CoA). Takto aktivovaná VKK sa dostáva cez prvú - vonkajšiu membránu do mitochondrie (do priestoru medzi membránami). Aby mohla aktivovaná VKK prejsť aj cez druhú - vnútornú membránu mitochondrie a splniť svoju úlohu (tvorba energie), je potrebný práve karnitín. Ten v tomto prípade slúži ako auto, ktoré prevezie aktivovanú formu VKK cez druhú - vnútornú membránu mitochondrie na miesto jej využitia (do vnútra mitochondrie). Tu dochádza k tvorbe energie - spaľovaniu tukov.

Doplnok výživy na chudnutie L-karnitín sa prirodzene vytvára v organizme a súčasne je prijímaný potravou takže nemá pre telo negatívny dopad. Najväčšie množstvo karnitínu sa nachádza v mäse, z ktorého bol aj pôvodne izolovaný (mäso latinsky - carnis).

 

Obsah karnitínu v potravinách:

Typ potraviny

Obsah v mg/100 g potraviny

Ovčie mäso

210,0

Jahňacie mäso

78,0

Hovädzie mäso

64,0

Kuracie mäso

7,5

Kuracia pečeň

0,6

Jahňacia pečeň

2,6

Kvasnice

2,4

Kravské mlieko

2,0

Pšeničné klíčky

1,0

Chlieb

0,2

Karfiol

0,1

Zdroj: Fořt, P.: Obezitě odzvoněno. Praha: Euromedia Group, k.s - Ikar, 2001.

Ako sme už spomínali, karnitín sa prirodzene v malých množstvách vytvára v organizme. Na tvorbu karnitínu potrebuje organizmus dostatočné množstvo aminokyselín (lyzín a metionín), vitamínov (B3, B6, B12, C) a stopových prvkov (železo). Karnitín prijímaný potravou sa vstrebáva prakticky úplne.

 

Prínos L-karnitínu pre spaľovanie tukov a pre organizmus

  • premena tukov na energiu (účinné spaľovanie tukov) - viaceré vedecké štúdie potvrdzujú, že karnitín pomáha pri efektívnom spaľovaní podkožného tuku, znižuje hladinu zlého (LDL) cholesterolu a chráni pečeň pred cirhózou,
  • zvýšená pohyblivosť spermií - karnitín účinne zvyšuje pohyblivosť a funkčnosť spermií,
  • urýchlenie regenerácie svalov - podávanie karnitínu účinne znižuje tzv. svalový únavový syndróm (DOMS),
  • podpora výkonu - dlhodobo pracujúce svaly (vytrvalostné športy) získavajú energiu výlučne z tukov, a teda nemôžu bez karnitínu pracovať,
  • ochrana srdcového svalu - karnitín chráni srdcový sval pred preťažením a taktiež môže byť nápomocný pri poruchách srdcového rytmu.

 

Medzi najčastejšie príznaky nedostatku kartnitínu patrí:

  • únava
  • priberanie na hmotnosti
  • veľmi náročné a pomalé chudnutie aj napriek vysokému energetickému výdaju
  • poruchy štítnej žľazy
  • poruchy obličiek
  • poruchy rastu u detí
  • svalová slabosť a únava
  • oslabenie imunitného systému

Užívanie a dávkovanie Karnitínu

Najlepšie výsledky pri redukcií podkožného tuku možno dosiahnuť pri použití na lačno, v spojení s fyzickou aktivitou. Vhodné je Karnitín dávkovať spolu s jedlom a pred tréningom. Po 20:00 hod. už jeho podávanie nie je vhodné, pretože môže narušiť zaspávanie.

Odporúčané množstvo je od 1000 do 1500 mg/deň. Vegetariáni a športovci môže dávkovanie mierne zvýšiť až do 3500 mg/deň.

 

 

Napíšte vlastnú recenziu