V košíku nie sú žiadne položky.

 

 

Existuje obrovské množstvo návodov, ako priblížiť svoje telo ideálu štíhlosti. Pri väčšine z nich však zažijete pocity hladu a nespokojnosti. Ak nemáte železnú disciplínu, hlad vás čoskoro prinúti vzdať sa. Aby ste dosiahli rýchle a trvalé výsledky, skombinujte aktívny pohyb s vhodnou životosprávou. Moderné doplnky výživy vám síce sami pás nezúžia, ale dokážu toho veľa. Znížiť pocit hladu, naštartovať metabolizmus, urýchliť spaľovanie kalórií a obmedziť vstrebávanie tukov. Zistite ako redukčný mechanizmus funguje a ako ho s pomocou kvalitných ingrediencií správne vyladiť.

Riziká spojené s hladovkou 

Zúfalá snaha rýchlo schudnúť často vedie k nežiadúcemu zníženiu celkovej váhy - tuku, svalov, vody a veľkosti orgánov. Najbežnejšou stratégiou je jednoducho obmedziť príjem kalórií. Ak si kvôli tomu naordinujete prísnu diétu, prichádzate aj o dôležité živiny, v prvom rade proteíny. Pokiaľ vaše telo nemá dostatočný prísun proteínov, nedokáže obnovovať tkanivo a tým prestáva tvoriť svalovú hmotu, ktorá efektívne bojuje s tukom. Vtedy začnete strácať svaly, tuk, vodu a iné látky. 

Sebaklamom k dehydratácii

 Napríklad úbytok vody z tela sa často zamieňa so stratou hmotnosti. Najrýchlejší spôsob ako ubrať na váhe, je obmedziť uhľohydráty, pretože dokážu zadržať až trojnásobné množstvo vody. Keď sa dostanú do tela, premenia sa na glykogén uskladnený vo svaloch kvôli energii. Za každý gram glykogénu prijmete približne 2,7 gramu vody. V tom spočíva jedna z najväčších frustrácií, ktorú pri túžbe schudnúť zažije takmer každý. Vaša váha môže kolísať až o 1 kg za deň, v skutočnosti však nejde o tuk ale len o vodu. Na druhej strane uhľohydráty potrebujete, aby ste dokázali napumpovať telo energiou. Nedá sa bez nich žiť, takže nie je múdre ich celkom vysadiť. Ak ich vyškrtnete zo svojej diéty, svaly sa začnú odvodňovať a zmenšovať, pretože ich objem tvorí zo 70 % voda. A vy pri pohľade na váhu podľahnete ilúzii, že sa zbavujete tuku. Onedlho však zase budete tam, kde ste boli, pretože šlo o hmotnosť vody. Menší objem svalov navyše spomalí aj celkový metabolizmus. Ak je váš úbytok hmotnosti vyšší ako 0,9 kg za týždeň, strácate viac než len tuk. Najlepšie je postupovať pomaly a rovnomerne, aby ste sa bezpečne vyhli jojo efektu. Pokiaľ na to pôjdete drasticky, napríklad hladovkou, môžete sa rýchlo ocitnúť zase na začiatku. 

Redukcia tuku

Cieľom chudnutia by vždy mala byť redukcia tuku, pretože okrem iného prospeje aj vášmu zdraviu. Mužské telo tvorí v priemere z 10 % tuk a u žien je to 15 %. Cvičenie predstavuje kľúčovú súčasť redukčnej rovnice, ale ďalšiu dôležitú zložku predstavuje výživa. 

Ako chudnúť zdravo 

Ak chcete optimálne spaľovať tuky, mali by ste formovať svalstvo. K tomu vám pomôže nielen cvičenie, ale aj komplex výživných látok, ktoré dokážu vaše svaly spevniť, zregenerovať a napumpovať potrebnou energiou. Doplnky výživy nie sú zaklínadlom na okamžite zoštíhlenie. Môžu však byť nenahraditeľnými pomocníkmi na vašej ceste za ideálnym telom. Tieto látky dosiahnu, aby sa vaše telo efektívne zbavovalo tuku a zároveň dostalo všetky živiny, ktoré potrebuje: 

 

Chudnutie